Zéró méret a trendi??
2009.09.27. 10:40, Katey
Avagy kéhetnék egy nagyobbat abból az édes farmerből?
Ismerős a kérdés? Biztos veled is előfordult már, hogy a megszokott méretedbe nem férsz bele, pedig a régi ruháidat gond nélkül viseled. Mielőtt a próbafülke lesújtó élménye után felhúznád magad a témán, bizonyosodj meg róla: valóban nem ment el az eszed!
Tudtad?
- Egy átlagos nő testalkata 88-72-96 cm (mell-derék-csípő), tehát nagyban eltér az állandóan emlegetett 90-60-90-től.
- Az 1920-as években a szépségkirálynől és a színésznők testtömeg-indexe (BMI) átlagosan 20 volt. Ez a 90-es évektől kezdvee 16-ra csökkent, míg az átlagos nő BMI-je 24,9-ről 28,1-re nőtt.
Bizonyított tény, hogy a ruhamárkák mérete egyre inkább eltolódik. Amelyik néhány éve S-es volt, az mára M-es, a korábbi M-es ruhák mára L-esek lettek. Nem beszélve arról, hogy az XS-es ruhák mellett megjelentek az XXS-es darabok is...
A mai kor női ideálját sokan próbálják utánozni, melynek -általánosságban véve- szinte sosincs jó vége. Lehet itt gondolni például a koplalásra, a stresszre és az esetleges önértékelési zavarokra. A kifutókon és a divatmagazinokban szereplő "szépségideálok" gyakran annyira soványak, hogy az már ijesztő, nemhogy követendő példának számító lenne. Ráadásul már egy ideje a hírességek körében is trendnek számít a zéróméret. Szerencsére azért akadnak józanul és reálisan gondolkodó, a túlzott fogyókúrát és a csontsoványságot ellenző sztárok is, akik igyekeznek megfelelő példát mutatni.
Ráadásul a legtöbb országban a lakosság nagy része enyhén túlsúlyos, de persze a hétköznapi lányok is szeretnének csinosak lenni, és valószínűleg a vásárlás még nagyobb örömet okozna nekik, ha az üzletekben nem állnának meg a méretek a közepes nagyságnál.
Éppen ezért Alexandra Shulman, a brit Vogue szerkesztője nemrégiben nyílt levelet intézett olyan divatházak felé, mint a Prada, a Versace vagy a Balenciaga. A divatszakértő javasolta, hogy a tervezők a nullás (32-es) méret feletti modellekre koncentráljanak.
Anh Tuan, a hazánkban élő vietnami tervező elmondása szerint ez a "méretes" jelenség főleg az alsó és a közép árkategóriás üzletláncok kínálatára jellemző. Ennek egyrészt gazdasági oka van, ugyanis már néhány centi anyag megspórolása is igen sokat jelenthet a több ezres darabszámban legyártott ruháknál.
Keress magadnak egy megbízható márkát, és ne keseredj el: nem számít, hanyas az a cuki farmer, ha jól érzed benne magad!:)