A Nina Ricci-divatházat a névadó Maria "Nina" Ricci és Robert fia Párizsban alapította 1932-ben. Robert 1946-ban tervezte első illatát, a Coeur Jolie-t. Ezt 1948-ban a nagy siker az Air du Temps követte. Nina Riccit visszavonulása után a cég vezetésében a belga Jules-François Crahay követte, aki 1963-ban a Lanvin-házhoz távozott, utódja Gérard Pipart lett. Nina Ricci 1970-es halála után Pipart lett a divatház vezetője 1988-as haláláig. 2002-től két szezonra az amerikai James Aguilar , majd 2003 végétől 2006-ig Lars Nilsson, azóta a belga Olivier Theyskens felel a Ricci márkanév minőségéért.
A legújabb illat olyan fiatal lányoknak és nőknek készült, akik magabiztosak, kacérok és pajkosak. Észrevétlenül hálózzák be kiszemeltjüket, közben pedig megtartják angyali bájukat:) A Ricci Ricci nő szeszélyes, nem mindig törődik a külső visszajelzésekkel, a maga feje után megy, ám szpsége és bája elfeledteti ezeket. Az illat arca Jessiva Stam, a reklám pedig pont olyanra sikeredett, amilyen maga a parfüm: kacér, huncut, és elragadó is egyben, nekem olyan tündérmese hangulata van, nagyon tetszik:)